pondělí 11. května 2009

Nevymřou ...

Když za jarní, ještě ne tak teplé noci, uslyším ze zahrady poprvé melodický jemně cvrčivý zvuk, je mi jasné, že se opět vrátily mé zpívající žabičky-ropušky. Když jsem ten záhadný zvuk slyšel, před lety poprvé, tak jsem jako ptáčník hádal na cvrčilku, popřípadě krtonožku. A ona ropucha zelená (Bufo viridis), ohrožený a zvláště chráněný druh, ale v mém bazénku se jí líbí. A všichni kolemjdoucí se zajímají co mi to na zahradě tak pěkně zpívá. Turistická atrakce. A je tam vždy několik párečku, a asi si to náramně užívají. Už teď je bazének plnej slizovejch provázků s mrńavými černými žabými vajíčky.
(Neumím sice laticky, ale některé české názvy zvířátek, hlavně druhové jsou asi doslovně přeloženy : Bufo viridis - Ropucha zelená, Picus viridis - Žluna zelená, Lacerta viridis - kupodivu Ještěrka zelená)

1 komentář:

aknezob řekl(a)...

Taková poučná fotografie :) Jednou jsem takhe vbíhala pod kola aut, abych zachránila žabku (tedy obra) a k tomu mi někdo nadával (kromě řidičů), že je to ropucha a že je na povrchu jedovatá ... nevím, nic se mi nestalo a jí snad taky ne :)