sobota 2. května 2009

Vítání ptačího zpěvu Duchcov

Jako každý rok, i tento první květnový víkend byl věnován mezinárodní akci milovníků ptactva a to "Vítání ptačího zpěvu".

Letos jsem vynechal pravidelnou návštěvu jediné dvoudenní akce a to na Mělnicku (možná příští rok), a vyrazil jsem na nejbližší místo a to do Duchcova.
Sešlo se asi 20 nadšenců + 4 organizátoři, takže plno lidiček. A bylo to celkem fajn.


V čem tyto akce vlastně spočívaj. Lidi, kteří tomu problematice rozumí vymyslí termín a místo konání. Seznam těchto akcí je dostupný na webu ČSO http://www.birdlife.cz/ (Česká společnost ornitologická). V den konání přijdou zájemci o tuto akci, rozdělení do několika skupin :
Skupina A - ti, kteří tomu nerozumí, ale mají o věc zájem
Skupina B - ti, kteří tomu nerozumí, mají o věc zájem, ale tváří se jako že tomu rozumí
Skupina C - ti, kteří tomu opravdu rozumí
Skupina D - ti, kterým je to jedno

Já se pohybuji na rozhraní skupiny B a C, někdy si myslím, že jsem už C, ale lidičky z C mě usvědčí v tom, že jsem ještě B. A do skupiny D, patří většinou děti. Těm je to šuma fuk, hlavně že jsou rodiče spokojeni.

A teď vlastní akce. Vše probíhá následnovně. Ti, ze skupiny C (většinou organizátoři), vidí, či spíše slyší nějakého toho opeřence a upozorní na to lidi spadající do ostatních skupin. Ti se doporučeným směrem podívají donesenou optikou a říkají, "Jééééé, ptáček, ten je ale krásný !!!!". A vytáhnou kvalitní kompaktní fotoaparáty a na vzdálenost více než 20 metrů pořizují vlastní foto dokumentaci. A tak to jde až do konce, kdy utahaný, ale spokojený organizátor oficiálně ukončí akci se slovy "Tak zase napřesrok". Udělá si čárku do svého deníčku a těší se na další víkend, kdy vyrazí opět do přírody, ale už pouze s lidmi skupin C a A (učitelé a žáci).

Prostě opravdu parádně prožitý den.

1 komentář:

aknezob řekl(a)...

Sledovávala jsem ptáčky kdysi v Modřanech z balkonu, ale z opačné strany to asi vypadalo, jakože šmíruju sousedy, takže jsem si půjčila v knihovně CD s hlasy ptáků a pouštím je kočičkám :)