úterý 30. června 2009

Starostliví rodiče - Lesek šedý (2)


Nějak jsem propásl dobu sezení na vejcích a tak máme již vylíhnuto. Čtyři malá holátka (no teď už moc holá nejsou). A rodiče jsou na roztrhání. Při mém pokusu o vyfocení hnízda, zběsile poletují kolem a moc se jim to nelíbí. Vůbec se jim nedivím, tak jen pár fotek a pryč. Dokud jsou v hnízdě, tak o mladé strach nemám. Horší to bude, až se budou snažit se z hnízda dostat. To pak musím být v pozoru, a odhánět kočky od snadného úlovku. Jednou jsem se opravdu snažil jim vysvětli, že toto není ta správná potrava pro ně, ale asi to nepochopily. Tak je budu muset přecpávat. Možná, že když budou mít bříška narvaná k prasknutí, tak je přejdou chutě.
Možná ...
Ještě jsem asi dlužen popis ptáčka.
Velikosti štíhlejšího vrabce, působí spíše drobnějším dojmem.Světlounce béžové až bělavé bříško, slabě proužkované, svrchchní část hnědá (dobře řeknu šedo-hnědá, ale to se pak cítím jak barvoslepej).Samec je stejně zbarvený jako samička, jen o něco výraznější. Výrazným poznávacím znakem je chování.Lejsek rád sedí na nějakém vyvýšeném mítě, tyčka, kůl, trámek a nervozně pocukává křídly a ocáskem. Pak se najednou vznese do vzduchu, něco uloví do zobáčku a zpět na svoje stanoviště.
A šedý opravdu moc není ...






1 komentář:

aknezob řekl(a)...

To jsou nádherné prťavky :) Jednou jsem přes odpor majitele bytu odchovala na balkoně malá holoubátka ... tedy odchovali je rodiče, já dělala zeď proti rozčílenému domácímu. No a sestra se teď stará o malého z hnízda vykopnutého ostříže. Má se prý k světu.