čtvrtek 18. června 2009

Samá kulatá výročí ...


Včerejší den jsme oslavili v kruhu rodinném kulaté výročí naší svatby. Je opravdu hrozné, jak ten čas utíká, my stárnem, děti dospívají, svět se mění ...

Na ten samý den připadlo i 100-leté výročí narození herce Karla Högera. V rádiu na ČRo 3 teď dávají na pokračování vzpomínkovou četbu z knihy Rudolfa Těsnohlídka Liška Bystrouška.Pár dílů jsem odposlouchal, ale žádný velký kulturní zážitek jsem z toho neměl. Možná kdyby na to byl čas.

A jak si tohoto umělce pamatuji z dětských let já.

No hlavně z Povídání o pejskovi a kočičce of Josefa Čapka - tato kniha se mi vždy okamžitě spojuje s jeho hlasem. A většinu pohádek jsem znal nazpaměť. A ty malý černý kulatý placky, které se strkaly na kovový trn a pokládalo se na ně to umělohmotný ramínko s jehlou na konci, ty jsou taky ještě někde schovaný.A pak ještě jím čtené zlidovělé pohádky - Červená Karkulka, Perníková chaloupka, O Smolíčkovi, Šípková Ruženka.Na ty jsem dostal zákaz, abych děti nestaršil a neměly divoké sny.

A teď si ještě vzpomínám na Rumcajse, Dášenku a Broučky. Samé klasiky dětských let. Doprčic, to je ale dávno.

A ještě jedno výročí. Zítra v pátek máme třídní sraz se spolužáky z Gymplu. A od maturity to taky vychází na zakulacený počet let.Tak jsem na to zvědavej, setkání zoufalců středního věku :-(

2 komentáře:

aknezob řekl(a)...

Sestra také nedávno slavila a v práci jí vítali slovy: Vítej v klubu odkud není návratu ... takové přivítaní je na mašli :)
Já jsem se na srazu třídy například neustále ptala kamarádky:"Kdo je prosím tě ten s červeným nosem a pleší, jak se jmenuje ta obarvená blondýna" ... zapomínání také patří k střednímu věku :)

brhlicek řekl(a)...

Jo jo, střední věk, to je pěkný slovíčko. Já třeba zapomínám celkem rád, nemusej mě pak trápit věci na který si nevzpomenu.
A jak vlastně dopadly námluvy s nekuřákem abstinentem absolventem UK.
Už jste byli na vejletě ve věznici? Tam bych se taky rád podíval, tam jsem ještě nebyl. A třeba tam dávaj něco zadarmo :-)